به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیش‌ از نیم‌میلیون نفر از اعضای صندوق بازنشستگی UniSuper یک هفته را بدون امکان دسترسی به حساب‌های خود سپری کردند. این اتفاق به‌دلیل «پیکربندی اشتباه» گوگل کلاد رخ داد و باعث شد که حساب‌های ابری این صندوق بازنشستگی حذف شوند.

براساس گزارش گاردین،‌ ارائه‌ی خدمات به مشتریان UniSuper بعد از یک هفته آفلاین‌بودن سیستم، باردیگر امکان‌پذیر شد. موجودی‌ حساب‌های بازنشستگی اکنون مربوط‌ به هفته‌ی گذشته است؛ اما UniSuper اعلام کرد که در اسرع‌ وقت حساب‌ها را به‌روزرسانی خواهد کرد.

پیتر چون، مدیرعامل یونی‌سوپر، به ۶۲۰٬۰۰۰ عضو این صندوق بازنشستگی اعلام کرد که دسترسی‌نداشتن به حساب‌ها در پی حملات سایبری اتفاق نیفتاده و هیچ‌گونه اطلاعات شخصی اعضای صندوق فاش نشده است. او به اختلال در سرویس گوگل کلاد به‌عنوان عامل این مشکل اشاره کرد.

پیتر چون و توماس کوریان، مدیرعامل گوگل کلاد، در بیانیه‌ای مشترک از اعضای صندوق به‌دلیل قطعی سیستم عذرخواهی کردند و گفتند که این اتفاق بسیار ناامیدکننده و آزاردهنده بود.

کوریان و چون اعلام کردند که پیکربندی اشتباه گوگل کلاد به حذف اشتراک حساب ابری یونی‌سوپر منجر شده بود؛ مشکلی که قبلاً هرگز برای هیچ‌کدام از کاربران گوگل کلاد در سطح جهان اتفاق نیفتاده است.

گوگل کلاد اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع دوباره‌ی مشکل را در پیش گرفته و دلایل این اختلال را شناسایی کرده است. این اتفاق در حالی افتاد که یونی‌سوپر برای اطمینان و جلوگیری از اختلالات این‌چنینی در دو منطقه‌ی جغرافیایی حساب ابری داشت؛ ولی در کمال تعجب حساب ابری این صندوق مالی در هر دو منطقه حذف شد.

یونی‌سوپر درنهایت موفق شد سرویس خود را بازیابی کند؛ چراکه از اطلاعات این صندوق به‌واسطه‌ی ارائه‌دهنده‌ی دیگری بکاپ گرفته شده بود. یونی‌سوپر و گوگل کلاد توانستند با استفاده از نسخه‌های پشتیبان، داده‌های ازدست‌رفته را به حداقل برسانند و بازیابی داده‌ها را سریع‌تر انجام دهند.

بازیابی داده‌های محرمانه‌ی یونی‌سوپر مستلزم تمرکز و تلاش و مشارکت بی‌نظیری بود که با همکاری و تعهد بین یونی‌سوپر و گوگل کلاد امکان‌پذیر شد. یونی‌سوپر تقریباً ۱۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌ دارد.

227227

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید